Wywiad z Jacentym Karczmarczykiem - reżyserem teledysków "Your High"!

Zapytaliśmy Jacentego Karczmarczyka o współpracę z Edytą Górniak podczas kręcenia wideoklipów do piosenki " Your High ".   Prz...

Zapytaliśmy Jacentego Karczmarczyka
o współpracę z Edytą Górniak podczas kręcenia wideoklipów do piosenki "Your High".  Przypomnijmy, że powstały dwa teledyski promujące singiel "Your High": wersja DAY oraz wersja NIGHT.

Premiera wersji DAY odbyła się 24 maja 2014 roku, tuż po zakończeniu finału programu The Voice of Poland, gdzie wokalistka była gościem specjalnym.  Teledysk zajął #7 w sprzedaży teledysków na iTunes Polska oraz został #7 najpopularniejszym teledyskiem największego polskiego serwisu internetowego onet.pl

Premiera wersji NIGHT odbyła się 04 czerwca 2014 roku na kanale VEVO Edyty Górniak. Teledysk zajął #18 w sprzedaży teledysków na iTunes Polska oraz został #1 najpopularniejszym teledyskiem serwisu onet.pl

Obie wersje realizowane były w kilku miastach Stanów Zjednoczonych - Key West, Marathon i Miami. Plan zdjęciowy trwał kilka dni.  Łącznie (VEVO, Onet) teledysk zdobył 480 tysięcy wyświetleń!  (piąty tydzień od premiery).

***
Jacenty Karczmarczyk - reżyser teledysków, klipów o tematyce fashion, operator kamery. Współpracował z wieloma znanymi markami: Paprocki&Brzozowski, Atlantic, BigStar i wiele innych.



Edyta Music:  Jak powstawały pomysły, inspiracje do obrazu przedstawiającego "Your High"? Co zdecydowało, że Edyta wybrała właśnie Pana do pracy nad tym teledyskiem?
Jacenty Karczmarczyk: Z Edytą poznaliśmy się parę lat temu na sesji zdjęciowej. Autorem zdjęć była wtedy moja siostra - Aldona Karczmarczyk, a ja zajmowałem się postprodukcją. Podczas jednej z przerw wywiązała się rozmowa na temat wideo i wspomniałem, że zajmuję się tez kręceniem filmów modowych i reklamowych. Pokazałem Edycie kilka swoich prac i widocznie bardo zapadły jej w pamięć, bo odezwała się do mnie po dwóch latach, bym nakręcił dla niej teledysk do "Your High".
Umówiliśmy się na spotkanie, żeby przesłuchać kawałek i po przesłuchaniu pojawiło mi się w głowie kilka możliwych scenariuszy. Okazało się, że mamy podobne pomysły i podobnie czujemy klimat tego kawałka. Jako że "Your High" jest letnim kawałkiem, co kojarzy się z radością, swobodą i dobrą zabawą, chciałem żeby Edyta pokazała prawdziwe emocje, odruchy i spontaniczność. Duża część zdjęć, była kręcona bez dubli, na żywioł np. ujęcia w samochodzie i w klubie. Pokazałem Edytę jako osobę, która potrafi cieszyć się z prostych rzeczy, jest naturalna, szczęśliwa. Jestem zadowolony z efektu, ponieważ udało mi się uchwycić te najprostsze emocje, których nie da się zagrać, je trzeba po prostu czuć. Praca na 5+ !

EM: Skąd pomysł na dwie wersje teledysku? 
Jacenty Karczmarczyk: Już podczas pierwszych rozmów, mieliśmy taki pomysł, żeby teledysk zaczynał się dniem a kończył nocą. Podczas pobytu w Stanach nakręciliśmy bardzo dużo dobrego materiału i szkoda było rezygnować z tylu świetnych ujęć. Postanowiliśmy złożyć dwie wersje, dzięki temu każda z nich ma swój charakter i niepowtarzalny klimat.

EM: Czy jest/będzie Pan również autorem teledysku do remixu "Your High"?
Jacenty Karczmarczyk: Mamy jeszcze trochę materiału, a czy wypuścimy kolejną wersję?
Kto wie? :P

EM:
A co sądzi Pan o utworze?
Jacenty Karczmarczyk: Myślę, że jest świetny. Jakbym tak nie uważał, to nie podejmowałbym się pracy przy tym projekcie.

EM: Jak pracowało się Panu z Edytą na planie teledysku?
Jacenty Karczmarczyk: Edyta to wulkan pozytywnej energii. Jej nastawienie udziela się całej ekipie na planie. Jest na maksa profesjonalna, wie czego chce i zwraca uwagę na najmniejsze szczegóły. Potrafi zaufać i podjąć ryzyko. Pracowałem już z wieloma osobami na planie,
ale Edyta to prawdziwa osobowość nie do podrobienia.

EM: Dziękujemy za rozmowę i poświęcony dla nas czas.
Jacenty Karczmarczyk: Dodając od siebie chciałem pozdrowić Katarzynę i moją siostrę Aldonę Karczmarczyk, dzięki której jestem tu gdzie jestem :) i podziękować Pani Edycie za możliwość pracy z nią przy tak super projekcie!  Zapraszam na mój kanał vimeo https://vimeo.com/album/2617870

1 komentarze

Flickr Images